Άκυροι οι γάμοι ομοφυλλόφιλων με απόφαση του Άρειου Πάγου

«Φρένο» στον γάμο μεταξύ ομοφύλων βάζει αρεοπαγιτική εισήγηση, τη στιγμή που η πολιτεία είναι έτοιμη να επεκτείνει το σύμφωνο συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια, συμμορφούμενη σε καταδικαστική για την Ελλάδα απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Χθες επρόκειτο να συζητηθεί στο Α’ τμήμα του Αρείου Πάγου (αλλά αναβλήθηκε για το φθινόπωρο) αίτηση αναίρεσης δύο γυναικών που παντρεύτηκαν το 2008 στην Τήλο, αλλά ο πολιτικός γάμος τους (όπως και δύο ανδρών) κρίθηκε δικαστικά ανυπόστατος, μετά από σχετική παρέμβαση του εισαγγελέα Ρόδου.

Με την αίτησή τους οι γυναίκες επιδιώκουν να αναγνωριστεί η εγκυρότητα του γάμου και να ανατραπεί η εφετειακή απόφαση, γιατί αποτελεί καταλυτική, ανεπίτρεπτη παρέμβαση στην ατομική ζωή τους και σε θεμελιώδη δικαιώματα, που κατοχυρώνονται σε διεθνείς συνθήκες.

Στην εισήγηση του αρεοπαγίτη Χ. Μαχαίρα υποστηρίζεται με διάφορα νομικά επιχειρήματα ότι σωστά το Εφετείο «μπλόκαρε» τον γάμο ως ανυπόστατο, καθώς στο ελληνικό νομικό καθεστώς «δεν νοείται πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφύλων» με την παράλληλη επισήμανση ότι «είναι γνωστή η επιστημονική συζήτηση που αναπτύσσεται στην ελληνική νομική κοινότητα και κοινωνία για την ανάγκη τέτοιας νομοθετικής ρύθμισης».

Ο δικηγόρος του ζεύγους Βασ. Χειρδάρης επισήμανε ότι η υπόθεση δίνει ευκαιρία στον ΑΠ να εγκαταλείψει την εσωστρέφεια στη νομολογία, προχωρώντας σε ερμηνεία της νομοθεσίας σύμφωνη με τα σύγχρονα δεδομένα και τις αλλαγές που έχουν επέλθει στα ήθη και την κοινωνία.

«Οι καιροί άλλαξαν -τόνισε- και πάνω από 10 ευρωπαϊκά κράτη επιτρέπουν γάμους ομοφύλων, ενώ πολλά ανώτατα δικαστήρια δίνουν διεθνώς νομολογιακές λύσεις ακόμα και εναντίον της απαγορευτικής νομοθεσίας».

Η αρεοπαγιτική εισήγηση υποστηρίζει ότι όταν ο Αστικός Κώδικας (ΑΚ) μιλά για «συζύγους», «μελλονύμφους» θεωρεί αυτονόητη τη διαφορετικότητα των φύλων, όπως προκύπτει από τις καταργημένες ή τροποποιημένες διατάξεις για την προίκα κ.λπ.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Leave A Comment